onsdag 13 januari 2010

Plagiat! och mitt psyke...

Har inte alls känt mig bra den senaste veckan.Har vart så himla låg och gråtfärdig.. Känner att jag vart på väg in i en depression igen. Tills jag kom på varför, jag har slarvat med min medicin ganska länge. Jag äter ju SSRI preparat pga depression och allvarlig panikångest. Jag har tidigare vart väldigt sjuk, innan jag började med min medicin. Tack Gud för SSRI!! En sak jag hatar är när folk kallar livsnödvändig medicin för "lyckopollier" för man blir inte ycklig av den, preparatet hjälper till att ta upp serotonin som är nödvändigt för att hjärnan ska fungera och att man ska vara i balans. Utan upptag av serotonin så går kroppen på högvarv, i alla fall min kropp, med hjärtklappning, hyperventilation och svåra sömnstörningar som följd

Men nu hoppas jag att jag ska bli bättre , för nu ska jag inte slarva mer med medicinen.

Och en annan sak, fick tillbaka en uppgift av min lärare. Där det stod att jag ska komplettera för det stod PLAGIAT med stora bokstäver.. Jag blev ju livrädd när jag läste det. Jag har ju inte plagierat, inte medvetet i alla fall. Men när jag läste uppgiften igen så såg jag ju att det var så.. Så nu har jag skrivit om uppgiften, men är LIVRÄDD för att skicka in den, tänk om det är nåt annat fel med den? Man har ju bara en chans på sig att komplettera...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har också ätit SSRI men har faktiskt provat vara utan dem nu ett par månader och än så länge går det bra. Är dock lite rädd för vad som händer den dag man börjar jobba igen om det skiter sig då. Hoppas inte det!

Om du registrerar dig på något som heter urkund.se (tror jag, googla efter det) kan du kolla dina arbeten innan du lämnar in dem. Då ska man få veta hur mycket där är som är "plagierat" Så slipper man lämna in något av misstag. Vi kollade våra elevers arbeten mot urkund när jag jobbade.

Kram igen :D

Li sa...

hej Jennie med familj!!
jag har inte kommenterat din blogg på JÄTTE länge men när jag läste om att du äter ssri så var jag tvungen för jag äter jag oxå!!
Men nu hjälper dom inte för jag är gravid!! Jo så är det! Är i 17:de veckan nu! Men jag måste fråga: hur verkade din medicin under dina graviditeter?
Kram till dig o hela familjen