måndag 31 augusti 2009

Laktosintolerans och inskolning...

Jag kanske glömt skriva det att anledningen till Kellies diareer troligtvis har berott på laktosintolerans? Alla avföringsprov som har skickats har vart negativa och nu sist när vi var hos läkarn i Torsdags så sa hon att vi skulle testa att utesluta laktos i kosten under två veckor, vi är nu inne på dag 4 och Kellie har inte haft några diareer sen dess... Nu återstår att se om 10 dagar när vi ska testa vanlig mjölk igen om det rör sig om tillfällig laktosintollerans eller inte..

Lite bökigt har det vart, främst med vällingen ,för Kellie tyckte inte om den mjölkfria vällingen från EneGo och inte heller Majsvällingen med låglaktos ,så nu får hon gyllen must med laktosfri mjölk..

Inskolningen går jätte bra för Kellie! Idag var hon med på vilan och hon hade somnat direkt,imon ska hon vara på dagis mellan 10-14 efter det ska min mamma komma hit och passa barnen för jag ska jobba kvällen, börjar kl 15.30-21.30..ska bli kul att komma hemifrån lite... Denna vecka har jag prov , så det blir en del pluggande denna vecka..lite pirrigt att ha prov faktiskt!!
oj oj!! Fastna kan man ju göra om man klättrar upp på stolen när den är indragen..

3 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

Stackars liten! Vad trist om hon är intolerant, samtidigt som det är bra att komma underfund med sådana saker tidigt. Lycka till med allt!

Mamma Russin sa...

hej gumman..

haha, nää jag har inte ens tänkt på att sälja mina "bakverk"..
skulle du vilja köpa eller?? vad isånt fall ? :)
men det är roligt att sitta med på "lediga" stunder, avkopplande.. :)

oj så det var laktosintolerant som gjorde kellies mage i obalans? stackarn.. hoppas det går över nu då.. och att det växer bort ggien.. kramisar

Li sa...

Oj det var ju inte bra men bra att ni har hittat var det va i alla fall, lila Judith som finns i våran familj är mjölkallergiker likaså hennes morfar, min mammas man, o det går jätte bra! Vill du ha tips så säg till!
kram