torsdag 10 december 2009

Min bil är sönder...

Igår när jag tänkt åka ut till frölunda torg så började min bil betee sig konstigt.. När jag var på älvsborgsbron så fick jag inte på värmen, skumt tyckte jag.. sen när jag åkte igenom gnistängstunneln så började en lampa skrika "STOP"..Och jag fattade ingenting... När jag kört lite längre såg jag att motorn var överhettad i (i displayen) Bilen började ryka ordentligt..Så jag körde in på en shell mack nästan framme vid torget, där fick jag hjälp av några snälla män som hjälpte mig att fylla på vatten i bilen samt att de kollade i motorhuven...De såg att det var nåt vattenläckage.. Så tur i oturen så låg "peugeot center" precis i närheten så det var bara att lämna in bilen där och promenera vidare till "Frölunda torg"... Så just nu sitter jag och väntar på samtal från verkstan för att se om försäkringsbolaget godkänt skadan... Det borde dem göra eftersom det är en maskinskada..Så nu är man utan bil... Som tur är så är hjälper min svärfar mig med att hämta Kim i skolan och sånt praktiskt nu under tiden jag är utan bil...

Sä här ser min bil ut en Peugeot 206

Inga kommentarer: