onsdag 25 november 2009

Dags för ett inlägg...

Oj, har inte hunnit med bloggen riktigt. Igår "skolkade" jag för jag hade så mycket att göra hemma... Eller hade rättade sagt ingen lust att plugga, så det blir ju mera att göra idag istället...

Igår var Alex här med barnen, det var trevligt att få besök..Känns som man är isolerad av att bara sitta hemma o plugga..... Går dessutom runt i mysbyxor dagarn i ända, men det är väl mörkret och regnet som gör att man tappar lusten till det mesta?

alex kusin var här och tittade på Kellies vagn Teutonia funen och hon vill köpa den, hade inte tänkt sälja den än egentligen... Men det är ju alltid svårt tycker jag att göra sig av med barnens saker som de haft så länge även fast jag inte har någon större användningen av den . Jag har dessutom en emmaljunga scooter som duger gott för Kellie ... Hmmm ...måste komma på ett pris med..

Kellie har återigen problem med sin lila mage, förstoppning trots 10 ml laktulos dagligen..Imorse var magen så svullen så hon fick ett microlax..Just den svullna magen framkallar jobbiga minnen från när Mike var nyfödd och var supersvullen, fast han kunde ju inte driva ut barnbecket så det var ju lite skillnad ändå. Ringde barnmedicin och fick en tid om ca 3 veckor. Eftersom mike har hirschsprungs sjukdom så ligger det nära till hands att det faktiskt finns en risk att hon oxå skulle kunna ha det ,fast i mindre omfattning än vad Mike hade/har..Det är ju en genetisk sjukdom... Men men vi får se om det blir någon utredning , jag ska kämpa för det i alla fall! Men hoppas att det ska bli bättre med mera laktulos....

Det var det..

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Jag har precis börjat blogga om första tiden med vår son Axel som föddes med Hirschsprungs sjukdom. Du är varmt välkommen att gå in och läsa. Axel är idag snart 4 och mår bra, äter dock Flagyl varje dag. Är lite nyfiken på hur andra har det som har barn med Hirschsprung.
/Malin