söndag 1 februari 2009

Mobiltelefon, en självklarhet??






Ja, om man ska åka buss hår i götet, så är det ett MÅSTE!! ialla fall om man inte har busskort då!


Det finns ingen biljettautomat för mynt som det finns på spårvagnarna och föraren säljer inga biljetter! Man kan bara betala med sms!Jag åker kollektivtrafik väldigt sällan, så jag blev ju jätte förvånad när jag skulle åka in till stan igår.. Har verkligen alla mobiltelefon nuförtiden? För det måste man ha om man ska åka buss här ialla fall! Tycker lite synd om den lite äldre generationen.
Var ju en kvinna igår när jag tog bussen hem som hade tänkt att betala med mynt, men det gick ju inte,hon hade ingen mobil heller så hon vart ju jätte förvirrad, jag erbjöd mig att betala hennes biljett med min telefon men hon skulle av efter mig så hon fick tjuvåka, ha ha!!

1 kommentar:

Melkers Mamma sa...

Ja, det förutsätts alltmer att alla har mobiltelefon eller dator. Synd om de som inte har det... De åker ju trots allt också kommunalt!