fredag 6 februari 2009

Sytt en klänning!!

Ja, som jag skrev tidigare så hade jag tänkt att ta en tur till "myrins" och handla mönster o tyg att sy en klänning! Och det gjorde jag! Men det mönstret jag ville haft var såklart slut så jag fick ta ett annat mönster! också behövde jag ju ha tyg med, men jag hittade inget som tilltalade mig så där , så det fick bli ett tyg som jag tyckte var halvfint, inte alls det jag var ute efter, IKEA har mycket snyggare tyger än myrins, ialla fall så ...satte jag igång med mönstret o klänningen o tro mig, det var inte alls så enkelt som jag trodde( jag har ju sytt väldigt mycket innan, så kunskapen har jag men INTE vanan) Gud så tidskrävande, kommer inte att göra om det!! Det överlåtar jag iså fall till min mamma eller svärmor, om jag hittar nåt tyg då som jag gärna vill ha!

Så här blev den ialla fall, den är inte riktigt färdig än , ska sy på två små fickor vid nåt senare tillfälle! Den blev ju allt annat än PERFEKT!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den blev ju fin ju!! Men det tar mkt mkt längre tid än vad man tror ju!! Vet hur det är, i tanken tar det 5 min men i verkligheten flera timmar!!!